Artkim Fuarcılık CEO’su Cengiz Yaman, Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi’ndeki röportajında fuarcılık sektörüne dair değerlendirmelerini paylaştı.
Türkiye’deki tüm fuarların ihtisas fuarına dönüştüğünü belirten Artkim Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’su Cengiz Yaman, “Pandemiden sonra firmalar, spesifik fuarlara katılmayı tercih etmeye başladı. 15-16 salonluk fuarların sayısı giderek azalıyor” dedi.
Türkiye’nin üretim gücünü dünyaya pazarlamak üzerine stratejiler geliştirdiklerini söyleyen Artkim Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’su Cengiz Yaman, yatırımlarının da bu yönde olduğunu kaydetti. Türkiye’deki firmaların üretim kalitesinin küresel pazarda anlatılmasında, fuarların çok önemli bir görev üstlendiğine dikkat çeken Cengiz Yaman, “Fuarlarımızı, kabul gören uluslararası fuarlar statüsüne sokmak için yabancı katılımcı sayısını yüzde 25 ila 50 seviyesine çekecek çalışmalar yapıyoruz. Yurt dışındaki rakip fuarlara reklamlar vererek fuarımızın gücüne dikkat çekiyoruz. Organizasyonlarımızı, Avrupa’da ya da gelişmiş ülkeler de düzenlenen fuarlar kalitesinde yapıyoruz” dedi. İnovasyona inanan bir şirket olarak yenilikçi ve özel fuarlar düzenlemeyi asli hedef olarak belirlediklerini aktaran Yaman, “Yenilikçi fuarcılık anlayışı hareket ettiğimiz için etkinliklerimizi her yıl daha da geliştirmiş oluyoruz. Doğrudan bir konsept değişikliği yapmasak da her yıl daha da geliştirilmiş fuarlar ile ziyaretçilerimizi misafir ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Fuarcılık 30’dan fazla sektörü besliyor
Fuarcılığın birçok sektörü de beraberinde büyüttüğünü hatırlatan Yaman, “Fuarcılıkla firmaların pazarlama gücüne direkt katkı sağlandığı gibi ihracatın ve yerel piyasanın da canlanması sağlanıyor. Ayrıca ulaşımdan konaklamaya, matbaadan stant üreticisine, restorandan hizmet şirketlerine kadar 30’dan fazla sektör fuarcılıktan kazanç elde edebiliyor. En önemlisi de katılımcı firmaların mevcut ilişkilerini güçlendirmesinin yanı sıra fuarlar, sektöre yeni giren firmaları da müşteri adayları ile buluşturuyor” dedi. Türkiye’de yapılan tüm fuarların ihtisas fuarına dönüştüğünü ifade eden Yaman, genel fuar olarak sadece İzmir Enternasyonal Fuarı’nın kaldığını söyledi. Gelecek yıllarda çok daha kaliteli ve çok daha fazla katılımcılı ihtisas fuarları görmenin mümkün olduğunu dile getiren Yaman, “Pandemiden sonra firmalar, spesifik fuarlara katılmayı tercih etmeye başladı. 15-16 salonluk fuarların sayısı giderek azalıyor” şeklinde konuştu.